Cognitive Development (Biểu ghi số 16008)

000 -Đầu biểu
Trường điều khiển có độ dài cố định 03616cam a22003254a 4500
001 - Mã điều khiển
Trường điều khiển 14607037
003 - ID của mã điều khiển
Trường điều khiển TLU
005 - Ngày giờ giao dịch gần nhất
Trường điều khiển 20190105160148.0
008 - Cấu thành dữ liệu có độ dài cố định -- Thông tin chung
Trường điều khiển có độ dài cố định 061024s2008 at a b 001 0 eng
020 ## - Chỉ số ISBN
Chỉ số ISBN 9780674137325
041 ## - Mã ngôn ngữ
Mã ngôn ngữ của văn bản eng
082 ## - Chỉ số DDC (thập phân Dewey)
Chỉ số phân loại 410.1
Số thứ tự C427N
100 ## - Mục từ chính --- Tên riêng
Họ tên cá nhân Luria, A. R.
245 ## - Thông tin về Nhan đề dịch
Nhan đề Cognitive Development
Thông tin trách nhiệm A. R. Luria (Author), Michael Cole (Editor), Martin Lopez-Morillas (Translator), Lynn Solotaroff (Translator)
Thông tin khác về nhan đề : Its Cultural and Social Foundations
260 ## - Thông tin về xuất bản, phát hành
Nơi xuất bản, phát hành USA:
Tên nhà xuất bản, phát hành Harvard University Press,
Ngày tháng xuất bản, phát hành 1976.
300 ## - Mô tả vật lý
Số trang 175 p. :
Khổ 23 cm.
490 ## - Thông tin tùng thư
Thông tin tùng thư Its Cultural and Social Foundations
520 ## - Tóm tắt, chú giải
Tóm tắt, chú giải Alexander Romanovich Luria, one of the most influential psychologists of the twentieth century, is best known for his pioneering work on the development of language and thought, mental retardation, and the cortical organization of higher mental processes. Virtually unnoticed has been his major contribution to the understanding of cultural differences in thinking.

In the early 1930s young Luria set out with a group of Russian psychologists for the steppes of central Asia. Their mission: to study the impact of the socialist revolution on an ancient Islamic cotton-growing culture and, no less, to establish guidelines for a viable Marxist psychology. Lev Vygotsky, Luria's great teacher and friend, was convinced that variations in the mental development of children must be understood as a process including historically determined cultural factors. Guided by this conviction, Luria and his colleagues studied perception, abstraction, reasoning, and imagination among several remote groups of Uzbeks and Kirghiz―from cloistered illiterate women to slightly educated new friends of the central government.

The original hypothesis was abundantly supported by the data: the very structure of the human cognitive process differs according to the ways in which social groups live out their various realities. People whose lives are dominated by concrete, practical activities have a different method of thinking from people whose lives require abstract, verbal, and theoretical approaches to reality.

For Luria the legitimacy of treating human consciousness as a product of social history legitimized the Marxian dialectic of social development. For psychology in general, the research in Uzbekistan, its rich collection of data and the penetrating observations Luria drew from it, have cast new light on the workings of cognitive activity. The parallels between individual and social development are still being explored by researchers today. Beyond its historical and theoretical significance, this book represents a revolution in method. Much as Piaget introduced the clinical method into the study of children's mental activities, Luria pioneered his own version of the clinical technique for use in cross-cultural work. Had this text been available, the recent history of cognitive psychology and of anthropological study might well have been very different. As it is, we are only now catching up with Luria's procedures.
653 ## - Thuật ngữ chỉ mục -- Không kiểm soát
Từ khóa tự do Tâm lý học nhận thức
653 ## - Thuật ngữ chỉ mục -- Không kiểm soát
Từ khóa tự do Ngôn ngữ học
653 ## - Thuật ngữ chỉ mục -- Không kiểm soát
Từ khóa tự do Văn hóa
653 ## - Thuật ngữ chỉ mục -- Không kiểm soát
Từ khóa tự do Xã hội
653 ## - Thuật ngữ chỉ mục -- Không kiểm soát
Từ khóa tự do Phát triển nhận thức
700 ## - Mục từ bổ trợ -- Tên riêng
Tên riêng Cole, Michael
Thuật ngữ xác định vai trò Editor
700 ## - Mục từ bổ trợ -- Tên riêng
Tên riêng Lopez-Morillas, Martin
700 ## - Mục từ bổ trợ -- Tên riêng
Tên riêng Solotaroff, Lynn
Thuật ngữ xác định vai trò Translator
856 ## - Địa chỉ điện tử
Liên kết http://thuvienso.thanglong.edu.vn/handle/DHTL_123456789/4702
Đường dẫn http://thuvienso.thanglong.edu.vn/handle/DHTL_123456789/4702
Địa chỉ điện tử http://thuvienso.thanglong.edu.vn/handle/DHTL_123456789/4702
910 ## - Thông tin biên mục
Người nhập tin Thuan
942 ## - Dạng tài liệu (KOHA)
Nguồn phân loại
Dạng tài liệu mặc định (Koha) Sách ngoại văn
ĐKCB
Ngày bổ sung Trạng thái mất tài liệu Cập nhật lần cuối Ghi chú Nguồn phân loại Trạng thái hư hỏng Đăng ký cá biệt Kiểu tài liệu Loại khỏi lưu thông Thư viện hiện tại Không cho mượn Ngày áp dụng giá thay thế Thư viện sở hữu Ký hiệu phân loại Kho tài liệu
2018-12-21Sẵn sàng2018-12-212018-12-15 Sẵn sàngNV.0007600Sách ngoại vănSẵn sàngĐại học Thăng LongCho mượn2018-12-21Đại học Thăng Long410.1 C427NKho ngoại văn

THƯ VIỆN TRƯỜNG ĐẠI HỌC THĂNG LONG
Ðịa chỉ: Đường Nghiêm Xuân Yêm - Đại Kim - Hoàng Mai - Hà Nội
Ðiện thọai: 043 559 2376
Email: thuvien@thanglong.edu.vn

Được phát triển bởi D&L